Free Mind Festival - Białystok 2010 - 24-26 września

>> SCRATCH SESSION

 

ZWYCIĘzCY FREE MIND FESTIVAL 2011

SCRATCH SESSION

 

I MIEJSCE - DJ GUGATCH (MAD SKILLZ), 800 ZŁ ORAZ KUPON CROPP TOWN O WARTOŚCI 400 ZŁ

II MIEJSCE - DJ ZRYTY, KUPON CROPP TOWN O WARTOŚCI 400 ZŁ

 

dZIĘKUJEMY ZA WASZĄ PASJĘ I GRATUJULEMY !!!

Jurorzy

 

DJ TWISTER

Sztuką miksowania muzyki zajmuje się już od ok. 15 lat, imprezy gra od około dwunastu. Rozgrzewał publikę m.in. przed Das Efx, Jeru The Damaja, Dj’em Tomkk’iem, Killa Kellą, Defari’em, Cappadonną, Afu-Rą, Dj’em Hype, Mr. Thingiem… Grał równieŻ podczas eliminacji do prestiżowej imprezy breakdancowej – Battle Of The Year East Europe w Szczecinie (kilkukrotnie) i dwukrotnie na Battle of The East Germany w Bautzen. Kilkukrotnie kręcił płytami u naszych południowych sąsiadów na Słowacji i w Czechach, gdzie był w składzie jury na mistrzostwach DMC w Pradze. Od roku 1996 Dj Twister wchodził w skład szczecińskiego zespołu Snuz (później Esenuzet), z którym wydał dwie płyty: „Razem” (1999) i „Towar to sprawdzony, maksymalnie czysty” (2000). Udzielał się też często dogrywając swoje skreczowane ścieżki na płyty wykonawców takich jak min.: Łona, Projektanci, Eldo, O.S.T.R., Wiele C.T., Dizkret-Praktik, Noon, 247, Eis, P.M.M., Metro… Brał udział w projektach jazzowo-turntablistycznych, które odbywały się w klubie Tygmont w Warszawie.

DJ Twister zajmuje się również nagrywaniem mikstejpów. Trzy pierwsze, stricte Hip-Hop’owe to „Turbulencja 1”, „Rotacja kontrolowana” i „|Stereomania”. Dwa najnowsze, zawierające muzykę przeznaczoną dla b-boyów i miłośników starszych, funkowych brzmień, noszą tytuły: „DJ Twister On The Breaks. The B-Boy Sounds” oraz „It’s About The Party”. Spod ręki Twistera wyszło też kilka imprezowych remiksow, wytłoczonych później na winylach. Są to „blendy” kawałków : "Friko” Grammatika i „Rozmowy” Łony na składance „Konkret Blendz” i remiksy „Here Comes The Hotstepper” Ini Kamoze i “Dancehall Queen” Beenie Man’a na winylowej kompilacji „Play That Blend”.

sety grane przez dj twistera są Mocno energetyczne. składają się z mieszanki dobrych, soczystych, różnorodnych stylowo kawałków (nowych szlagierów i tych trochę starszych), ubarwianych własnymi imprezowymi break’ami i ciekawymi “blendami” oraz okraszne są często skreczami, DJ’skimi trikami i beat jugglingiem.

 

DJ FEJM

Muzyką interesował się od zawsze. W 1996 r. przystąpił do klejenia pierwszych dźwięków za namową swojego znajomego Dejota. W 2001/02 r. nagrał swój pierwszy krążek „beatZ”.  Obecnie zajmuje się głównie skreczowaniem, miksowaniem oraz prowadzeniem imprez.

Należy do WTF Crew [What Tha Fuck / Whitehill Turntablistik Force], w którego skład wchodzą jeszcze dj.ponk i dj.tazz. Eksperymentuje z różnymi gatunkami takimi jak: hip-hop, rap, dancehall, reaggeton, crunk, new school, rap minimalistyczny, a także z tymi starszymi utworami z kategorii rap. Grywa w wielu miejscach w Polsce m.in. The Fresh, Harlem, Oranżada [Warszawa], 68 [Lublin], Alcatraz [Poznań]. Co jakiś czas Paradox [Sopot], dość często Yam Caffe [Łomża], oraz wielu innych tj. Herkulesy, Fama, Odeon, Gwint.

Zagrał równie niezliczoną ilość koncertów, m.in. na ogólnopolskim Sto Procent Tour, oraz Sixty Nine Tour '08 i '09. Współpracuję na stałe z takimi artystami i zespołami jak: Panorama Paru Faktów, Fabuła, PIH, Fama Familia, Lukasyno NON Koneksja, Kala [Viza], LSP. Główne osiągnięcia to nagroda dla najlepszego dj'a publiczności w IV Otwartych Mistrzostwach Dj-ów Regionu Północnowschodniego (2006),3 miejsce w Harlem Dj Cup (Warszawa 2007).

Eksperymentuje z różnymi gatunkami tj: hip-hop, rap, dancehall, reaggeton, crunk, new school, rap minimalistyczny, a także z tymi starszymi utworami z kategorii rap. W swoich mixach staram sie dokonywać przekroju ww. form, odnajdywać ciekawych połączeń i cały czas zaskakiwać odbiorców czymś nowym.

 

DJ Trakmajster

Na scenie od 1998 roku. Od tego momentu zagrał setki imprez na terenie całej Polski.  W ramach ITF/IDA Polska oraz poprzez serwis www.cietydzwiek.com jestpromotorem „turntablismu” (sztuka użytkowania gramofonu jako instrumentu muzycznego) w Polsce. Grał na imprezach z udziałem takich Artystów jak: Dj Cut Killer (Fr), DJ Kid Fresh (Ger), Das Efx (Usa), Blak Twang (UK), Tony Vegas (UK). Na swoim koncie ma także jedna oficjalna płytę, której był producentem „Manewry Cietegodzwieku” (Camey Studio - 2000), oraz trzy mix-tapey „Bitaminka” (2001), „Jamajster” (2003) oraz "Majstersztyk" (2006). Bardzo często współpracuje z mcs (Mercedresu, Gruber) tworząc soundsystemy.

Prezentował swoje sety m.in. w takich miastach jak:  Częstochowa (Iguana, Rura), Gdańsk (Cobe, Parlament),  Gliwice (Quasar, Virus, BeFree), Katowice (MegaClub, Inqubator), Kołobrzeg (Amfiteatr), Kraków (Extreme, Antykvariat, Strefa 22, U-boot, Boro, Klimat, Klub 38, Jemiola, Frantic, Xenon, Boom Bar Rush, Qushi, Ministerstwo, Madness, Midgard), Lublin (Graffiti, Kino), Łódź (Bagdad Cafe, Blu, Cube), Nowy Sącz (Fabryka, Metro), Olsztyn (BoomTown), Opole (Cina, Lawa), Piła (Nemo), Przemyśl (Sing-Sing), Rzeszów (Akademia, Stolica, Apollo, Index), Sanok (Kino), Sopot (Viva Club), Stalowa Wola (Fabryka), Szczecin (Soho, Slowianin), Tarnobrzeg (Tapima), Tarnów (Emos, Starówka, Grawitacja), Wadowice (Pub Er), Warszawa (Muza, Stodola, U-boot, Punkt), Wrocław (Kolor, WZ), Zakopane (Ampstrong).

Na swoim koncie ma liczne osiągnięciach m.in. II miejsce na Mistrzostwach Polski Djów DMC (2000), III miejsce Mistrzostwach Polski Djów DMC (2001), ćwierćfinalista Vestax Extravaganza Wschodniej Europy (2001), I miejsce na eliminacjach Vestax POPDJ Kraków (2004). Ponadto był wykładowcą instruktorem: Vestax DJ Camp (Krościenko, 2002), Vestax Dj Camp (Zakopane, 2003), Flash Dj School (Kraków 2004), Rbk Dj School (program TV Polsat – marzec/czerwiec2005), Rodec Scratch College (Kraków, 2006), Rodec Scratch College, (Kraków 2007).

Jego repertuar to mieszanka wielu gatunków muzycznych, w której można znaleźć zarówno pro taneczne hiphopowe bity, jamajskie riddimy, londynski uk grime miksowany ze speed garage, funk lat 70tych, wyuzdany baile funk, zwariowane d--wi--ki baltimore music, mocny drum’n’bass oraz mnóstwo innych utworów, które można sklasyfikować jako nowe brzmienia mające wspólny mianownik czyli wyraźny bit. Pomiędzy miksami można także bardzo często usłyszeć wysublimowane i odpowiednio dobrane skrecze.